torsdag 5. mars 2009

Ånden gir resultater

Regna med jeg måtte bevise mine sykunnskaper så her er en av de nye manillastolputene (og den gusjegule gamle). Ser jo at jeg er avslørt i og med at skredderen insisterte på å være med på bildet..Dette ble litt mer jobb enn jeg trodde da det viste seg at putefyllet var vatt - i løs vekt. Detaljene rundt det faktum skal vi ikke utbrodere, men nå er vatten på plass og hele greia kantet med snor.
Ferdig så langt.

Blodbeger er prikla, Crambe maritima og Carex chatamica sådd.

Neste prosjekt er gardiner til gjesterom, trekantede store vinduer hvor skråtaket følger vinduene. Det betyr borrelåsfeste og vinduene er 2,10 brede så jeg må skjøte stoffet. Trodde jeg hadde funnet stoff, men det viste seg å være beige i stedet for hvitt i stripene og det kan man helt opplagt ikke ha.

5 kommentarer:

Unknown sa...

Men det var jo ikke dårlig! Flink pus som hjelper til

Berit sa...

Fine puter!
Når det gjelder oppussing, trodde jeg puser var flinkere til å male enn til å sy?

hildeG sa...

Flink du da! Og flink pus, hvis det er den som har sydd, hihi

Britt Åse sa...

Var ikke gardinene riktige likevel? Jamen, da er det jammen flaks at du skal besøke-og gå på shopping med - din nesten-Frogner-boende søster! *dobbeltknegg*!

potentilla sa...

Akkja, Frognergardiner. Det blir noe å bryne seg på, silkeforet tenker jeg. Må nok øyeblikkelig legge om stilen...