lørdag 24. januar 2009

Mer frø

Bare innom i full fart. Er på vei på jobb og skal på hytta etterpå for å hente de gudsjammerlige frøene (og fikse noe på skipet..)
Skipet bryr jeg meg mindre om!
Primafrøene arriverte igår, men de kan ikke såes ennå.
Bestilling sendt til Leuthens, gidda ikke svenskene med idiotiske betalingsmåter.

Lathyrus latifolius Red Pearl
Phormium tenax Purpureum
Poa astonii
Primula x tommasinii You and Me Formula Mix F1
Lobularia maritima Easter Bonnet Deep Pink

Phormiumen (det flotte gresset) er ikke enkel å få til å spire ifølge advarselen (sørprais), lathyrusen fikk jeg for meg at jeg trengte mer av, poaen har jeg prøvd meg på før med elendig resultat og primulaen var ny av året, uten bilde, men med doble blomster. Blir sikkert fin. Ble så misunnelig på Primulas utvalg....
Nå blir det ikke mer frø og det mener jeg!!

Ut og se sola for andre gang, herlig!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg kan skrive under på at Phormium er trege å få i spiring.
Når det endelig er blitt planter er det kravløse og greie planter å ha. Overvintrer de inne i store potter.

Nina i Paradiset sa...

Phormium er tålmodighetens frø...!
Har du mengder av det som skal til???
(Noe usikker...!)

Sigrid sa...

Det ligger en utfordring til deg i bloggen min :-)

potentilla sa...

Jeg er da grenseløst tålmodig....
Skal iallefall prøve ;)

Utfordring??