søndag 19. april 2009

Spinat eller ikke spinat

Jeg har malt meg fint ferdig, det skal bli forferdelig lenge til neste gang. Gulna panel er vakkert!

Den ventede stormen kom i to omganger, først en pinglete oppvarmingsrunde før den store finalen kom i natt. Klokka åtte i morges fant jeg ut at risikoen for å fyke inne var overhengende og kasta meg i bilen. Bare så synd at ikke brøytemannskapet tenkte i samme baner...
Berga meg over fjellet med et nødskrik i 30 km/t og vil benytte anledningen til å takke Suzuki for utmerkede snøfonnforserende egenskaper.

Vel hjemme har jeg prikla min enslige carex chatamica, gått tur i snøføyka og spist en haug spinat. Denne nullsmakende, totalt uinteressante grønnsak har blitt en grunnstein i mitt kosthold pga. innholdet av lutein. Kort sagt har mitt eksepsjonelle syn (ifølge øyelegen) begynt å trøble og for en vandrende kikkert/lupe er det full krise. Jeg som kunne lese båtnavnet lenge før kapteinen i det hele tatt så fartøyet, og ellers fikk øye på alt han ikke var så opptatt av at jeg skulle se. Skrekkelig.
Nettsøk endte opp med spinat og etter et par uker med spinatdiett uten nevneverdig resultat lurer jeg alvorlig på om det virkelig er verd slitet. Dessuten var spinatforskningen gjort på syttiåringer...

5 kommentarer:

RandiF sa...

Prøv blåbær....det smaker i det minste bedre, og fås i kapsler også.:-)

Anonym sa...

Når du skrev at stormen kom i to omganger trodde jeg at Kapteinen utgjorde minst 50%.

Lilly sa...

Fikk beskjed i går fra min søster i Kroken:Du sender ikke noe bilde av vårblomstring hos deg for jeg holder på å måke snø!Hørte det var snøstorm i går. Håper på bedre vær for dere!

Mari sa...

Spinat ala Gundas Veggislasagne er ikke så dum. Kan trygt anbefales :)

Harryford sa...

Er det boksespinaten du spiser - eller den ferske! Den på boks har i alle jeg problemer med!

Ps Skal prikle ut spinat seinere i dag!!!

Gå TUR i snøføyka nå!!!