tirsdag 14. april 2009

Maleproblemer

Hvis jeg noensinne skal omskoleres utgår alt som har med maling å gjøre. Kasta meg over soverommet med liv og lyst, det ble tømt, vasket og to runder med kvistlakk gikk unna i en fei. Problemet var skapet og senga som hele tida måtte flyttes på. Og de særdeles hjelpsomme firbente...

Da man kom til grunningen oppdaga jeg at takmaling ikke er festlig i det hele tatt. I tillegg hadde den kjekke unge mannen solgt meg koster som var helt bak mål. I og med at vi ikke har panel, men høvla plank på veggene fikk jeg et problem, sprekkene mellom bordene var svært varierende, fra null til 5 mm og den eneste kosten som kom imellom var øyenskyggekosten min...

Fyttikatta, det tok sin tid. Men det ble knallbra.Så jeg fikk grunnet og pusset og slik står det. En urovekkende detalj var at noen merker i taket fra en gammel vannskade slo gjennom grunningen. Hvorfor det? Det er jo helt tørt.
Kan jeg dekke det med kvistlakk og et ekstra strøk grunning?

Nå må jeg hurtigjobbe og komme meg utover igjen for å bli ferdig før kapteinen kommer og får fnatt. Det er vanskeligere å protestere når alt er ferdig og forhåpentligvis bra.
Gardinene skal leveres til renseriet...

Fikk et innfall og sådde mer av det chatamicagresset som ikke ville spire hjemme. Det spirte tvert. Jaja....
Nå må jeg raska på.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Høres glimrende ut. Bedre å få tilgivelse enn tillatelse heter det jo. Ha-ha!

Anonym sa...

Alt kan dekkes med kvistlakk - enten det er sotvann fra pipe, vannskader eller andre uhumskheter.

Ad maling i sprekker vil jeg anbefale enten en sånn langflosset malerulle for utvendig rulling (en sånn som ikke er lenger enn 10 cm http://www.jordan.no/no/Malerverktoy/Produkter/Ruller-boyler-og-kar/Perfect-ruller/Perfect-Jevne-underlag---mini-/ )til bruk mellom "påbordene". Den flossen er så lang at den kan nå inni sprekka - eller en sprossekost (http://www.jordan.no/no/Malerverktoy/Produkter/Innendorspensler/Perfect/Perfect-Vinduspensel/).

Dessverre er det sånn med maling som med det meste annet - at redskapen teller. ;)

Og nei, jeg jobber ikke i bransjen - men ejg har hatt mine prosjekter... :P

Villrose sa...

Ha-ha-ha :-D Jeg bare venter på at gulnet furu skal komme på moten igjen (ha-ha-ha.)

potentilla sa...

Takk for tips, nå skal jeg til malebutikken med en ring av selvtillit :)
Gulna furu kommer på moten idet jeg er ferdig å male!