onsdag 17. september 2008

Litt jul...

Siden jeg registrerer at prematur jul får opp blodtrykket hos enkelte blir jeg selvfølgelig fristet til å fyre oppunder..Idag har jeg mottatt to paller stappa med jul og selv om jeg ikke akkurat kjenner julfreden senke seg merkbart er det jo litt morsomt (hihi)

Ikke uventet blir det erketradisjonell jul i år med mye rødt og grønt. Man kan altså trygt resirkulere nok engang. Nissefaktoren er (gudskjelov) fraværende i min bransje. Jeg sitter altså og planlegger utstillinger, gaver, julepapir, bånd og hvor i huleste jeg skal få plass til alt før det engang i november skal ut til de trengende masser. Noen har selvfølgelig begynt å mase allerede. Det finnes endel helårsjulepersonasjer der ute, men de er ikke like høylytte i avisenes klagespalter som tidligjulhaterne. De er rett ut sagt helt fraværende med sine julebehov hva det nå kommer av.

For egen del har jeg samme ugne følelse som alltid på denne tia, burde absolutt få unna gavene før ragnarokk bryter løs. Men klarer man det? Nix. Er som alltid mer opptatt av krokus og snøstjerner og venter bare på de bestilte løkpakker. Spesielt siden mesteparten av løkene mine havna på sjøen ifjor....

Burde vel legge en en julestjerne her nå, men så langt drar jeg det ikke. Her er baksidebedet og enden på det hvor jeg ikke har snøring på hva jeg skal gjøre videre. Problemet er at berget ligger helt opp i dagen og det finnes ikke jord der. Berget er også av den løse sorten som smuldrer. Helt bortest har jeg satt ned Alaskapil til le, håper de vokser uten jord....Hage 136

Hage 111

1 kommentar:

Anne på Moseplassen sa...

haha, tidligjulhater ;)
Jeg forstår jo at noen er mer julete enn andre, men ett sted... osv... hihihi