torsdag 6. mai 2010

Dag to i horisontalen

Snufs så snille, takktakk.

I dag har jeg krøpet rundt i bedene for en nærmere sjekk og endte bokstavelig talt med jord på nesa. Og jada, vet at jeg er tidlig ute med hulking, men yndlingssedumene og strandkålen ser ubehagelig råtne ut.
Geranium macorrhizum har klart seg, men de andre ser jeg ikke noe til.
Strandrug har jeg imidlertid nok av om noen skulle ha behov. Planen om å fikse jordbærlandet strandet da det er frosset fremdeles. Det så liksom så tint ut.
Ryllikkene jeg sådde og kasta ut spirer i vilden sky. Tenkte de kunne være ved sjøkanten siden jorda der er temmelig sandete og tørr normalt sett, men det er kanskje ikke så lurt når strandkålen råtnet. Begriper ikke at vannet ikke renner unna nedi der, det er jo høy kant ned til sjøen.
Jeg vil og skal og må ha strandkål, må sjekke Nautesund.

Så har jeg plantet røttene fra hageglede, mer ryllik og papaver Pattys Plum. De så helt fine ut. Noen liljeløk slengt ned i en potte.

1 kommentar:

Marit sa...

Får håpe det er litt liv i noe av det i hvertfall. Hvis Rita sin Sedum 'Xenox' også har gått ut, så send meg en pm. Jeg har den selv, og den lever i beste velgående her. Så det går fint å få noen avleggere herfra hvis du vil ha.