onsdag 8. juli 2009

Sommer - faktisk


Det er sommer og sol - og jeg er på jobb.. Samma det selv om mine nyplantede volder litt bekymring.
Dessverre må jeg jobbe lørdag også, litt krise.
Kapteinen overlever imidlertid og styrer verre i sin nye jobb. Han lider alskens kvaler som styrmann for tiden. Passasjerer er greie i teorien, men når de dukker opp med all sin bagasje, både den fysiske og den mentale, blir det raskt en annen dans. Vi andre, som er vant med kunder/pasienter/gjester/klienter, henfaller til knising. Det blir i tillegg litt voldsomt når passasjerantallet har steget fra det han var vant til, 6 personer og 2 sauer (faktisk), til 200 stk.
Her skal 50 skal ha hjelp med bagasjen, det får de ikke. 6 oppgir navnet til Donald Duck, de blir trua med utkastelse. Endel damer nekter å oppgi navnet sitt, men skal ha greie på hans. Hvis båten svinger eller slakker ned skal halvparten vite årsaken. Et kvarter før de legger til er det kø for å komme ut, de blir beordra på plass igjen.
Jeg nikker passe medfølende til klagesangen og minner om hvorfor disse båtene overhodet er på sjøen.
Fisk var definitivt lettere å hanskes med. Trøsten er at kapteinen slipper nærkontakt med de ustyrlige horder og den jobben befinner seg forhåpentligvis rett rundt hjørnet.
Ferieplaner for august ser ut til å gå rett vasken med reiseplanene han har. Da får jeg kanskje gjort ferdig den lokale beachen. Eller stikke av på egen hånd. Høstferie skal det iallefall bli.

3 kommentarer:

Rita Hogefeld sa...

he-he, jeg glemmer aldri den gangen jeg skulle til Tromsø med hurtigbåten. Stappfull båt og som sedvanlig spratt alle opp av setene ca. ti minutter før landing. De ble stående til kapteinen kom over høyttaleranlegget og annonserte at "kunne de som hadde reist seg vennligst gå tilbake til setene sine for det var uansett ingen som kom på land før båten var klappa til kai!!!"

Jeg og den andre passasjeren som fremdeles satt bare så på hverandre og lo mens resten av passasjerene tusla noget beskjemmet tilbake til setene :D

Ha en fin sommer :)

Unknown sa...

He-he sier jeg også. Vittig å lese men sikkert ultrafrustrerende for han.

hildeG sa...

Hehe, ja. Lurer litt på hva slags refleks dette er som åpenbart er nedlagt i de fleste. Det samme skjer jo på fly - selv om det her naturligvis er forbudt å reise seg før man er "klappa til kai" - så spretter jo alle opp med det samme, uansett hvor lang tid det tar å få åpna dørene og buksert fram en hønsestige... Som om man ikke må vente en evighet på bagasjen og passkontrollen uansett.... hehe