onsdag 11. februar 2009

Shopping

Tror jeg må roe ned trimprogrammet , begynner visst å bli hyperaktiv her.

Og hva har jeg så gjort idag - jo, jeg har shoppet. Biltematuren endte uten lysarmatur, men med sånne skrueløse plastreoler til rotoppbevaring på hytta. De reolene virket å være helt geniale, flere høyder og hver hylle tåler 70 kg (og billige). 2 stk. innkjøpt.

Mathandelen på OBS utartet og der fant jeg denne fine navnløse hoyaen (modellpus er kasta ut på verandaen grunnet rabiat oppførsel) og utrolig nok - turbukse - i min størrelse, på salg, med jakke til, fra Navigare (maritimt skal det være..). I tillegg klarte jeg å raske med meg et ministereoanlegg, det gamle takka for seg for noen år siden kan man si. Deretter laga jeg kjøttsuppe, monterte stereo og nå har jeg vært på ski.
Innimellom skulle jeg se nyhetene, og hva skuer mitt øye - kapteinens hurtigbåt. Stor reportasje om de veiløse stakkarene oppi der som var tvunget til å ta hurtigbåten og de var livredde (for havet...). Komplett med filming av båten i friskt vær. Måtte ringe og sjekke og joda, vettskremte passasjerer hørte til dagens orden, men de var lettere å ha med å gjøre enn meg. De tok ikke over kommandoen for å si det sånn...hmmm.
Det blir ikke flere frøbestillinger, vil ikke ha reprise på fjorårets mareritt så nå har jeg kasta meg over Nautesund. Og der var det et og annet. Han har Filipendula camschatica, hører du Pusepilde....Vi faller i staver over den hver gang i botanisk hage, 2 meter høy og i det hele tatt.
Ifølge plantearven brukte de den til lebeplanting på Helgelandskysten men det fatter jeg ikke, den kan da umulig holde seg oppreist i kulingen. I botanisk hage var den bundet opp. Pusepilde, du må ha den inni skogen, den har ingen problemer med kompakt jord og vil ha det fuktig. Perfekt hos deg. Og så har han Crambe maritima og nydelige aurikler og flotte sedum og
Hvorfor får jeg ikke avsnitt her nå??

Ingen kommentarer: