fredag 6. februar 2009

Fortsettelsen..

Ovnen ble granska grundig imorges. Stakk armen inn i pipa for å sjekke spjeldet og resultatet av den undersøkelsen var en svart arm og lite annet. Løsninga på problemet viste seg å være en liten pinneaktig sak som laga åpning under veden....Så nå fyrer jeg for fullt uten at effekten imponerer noen.

Deretter mista jeg bredbåndsforbindelsen og den påfølgende gransking avslørte at onkelpus har spydd på routerdingsen eller hva den heter. Nå ligger den oppned i lønnlig håp om at det halvoppløste tørrforet skal komme ut. Så langt null resultat. Lurer på om jeg skal være ærlig når jeg ringer Telenor.

Ingen spiring og ingen fugler med unntak av en litt stor pippip (ikke kråke) som satt i rognebuska og helt klart foretrakk rognebær.
Siden det går så bra med meg om dagen feirer jeg med rødvin og tortillachips med rømmedip. En halv boks dip er fortært og jeg er kvalm.
Resten av kvelden tilbringes på sofaen i selskap med fotvarmerne.

3 kommentarer:

Nina i Paradiset sa...

Jeg får heller ikke besøk av pipp-pipper, men de snusfornuftige har hvisket meg i øret at grunnen er nok hårballene mine....
At den ene katten er for lat til å klatre i trær, skjønner de nok ikke!

Marit sa...

Jeg har hatt et lignende problem her. Vårt bredbåndsmodem har alltid stått på katterommet(rommet hvor hårdottene oppholder seg om natta), og plutselig sluttet det å virke. Etter mye om og men fikk vi et nytt modem, men det gamle skulle sendes til Telenor for å finne ut hva som var galt. Jeg vil anta at det kanskje var en kombinasjon av kattesandstøv og div. katterelatert som kan ha tatt livet av modemet her. Hvis du sier at det er din skyld, så må du betale et nytt modem tror jeg...Hva de koster aner jeg ikke, men det går jo an å spørre om.

potentilla sa...

Her er kjøttmeis :)
Hårballene her lever vintertilværelsen innendørs...Slitsomt for alle parter!
Modemet skal jeg prøve å rengjøre en gang til. Nå er det iallefall tørt (hurra..)