torsdag 29. oktober 2009

Ikke laptop, men frø

Sur!
Marsjerte glad og fornøyd avgårde igår for å shoppe ny Acer med nytt operativsystem. Den gamle har nå vært påslått i to uker da det tar to timer å starte den opp hvis jeg slår av. Pluss endel andre morsomme effekter.
I tillegg er den klar for teknisk museum fikk jeg beskjed om fra yngre og mer oppdatert hold.
Ny, fin Acer sto og blinket til meg i butikken (forhåndsjulegave fra kapteinen..) Butikken var full av blide, yngre, oppdaterte som raskt ble mindre blide da jeg nektet å få Vista inn i mitt hus - og nei, jeg er ikke interessert i å få ny programvare ettersendt.
Jeg er en dinosaur, disse greiene vil jeg ha ferdig installert og ferdig med det. Ikke har jeg ekspertise i huset og ikke er jeg synderlig interessert i tekniske fiksfakserier. Så, dermed måtte jeg forlate den nye blinkende og gikk hjem og trøsteshoppa frø.



En liten bestilling fra Leuthens med det jeg trenger pluss litt jeg ikke trenger...
Achillea millefolium til sjøkanten.
Papaver pizzicato fordi jeg liker valmuer..
Lychnis coronaria til sjøkanten.
Chionochloa flavicans fordi den var veldig fin og sannsynligvis ikke kommer til å klare seg om den noensinne spirer. Gressene fra Leuthens liker ikke meg og her var en ny jeg kan plage litt.

































17 kommentarer:

Rita Hogefeld sa...

Jeg har Vista.......det gikk greiere enn jeg trodde, nå er jeg så vant til den at jeg ikke merker forskjellen lengre:)

Anne (Moseplassen) sa...

hehe, det er jo kjekt med sånne frø som ikke vil spire da, mye mindre priklejobb til våren ;)

Linnemi sa...

Vista? Det har jeg også fått med den nye pc'en, men visste ikke at det var noe feil med det. Er det noe feil med det? :-/

potentilla sa...

Vista blir nå avløst av Microsoft 7
og jeg likte ikke denne vistaen så jeg har fremdeles XP. Det er altså liten vits i å kjøpe ny maskin med operativsystem som er på vei ut.

Det er noe merkelig med gressfrøene til Leuthens. De har flotte typer, men spirer gjør de ikke...Man gir seg imidlertid aldri!

Berit sa...

Enig med du, vent til det nye systemet kommer, sikkert med nye feilkilder. Eller enda bedre: konveter til mac, det er meget snilt mot ukyndige databrukere.

Trøsteshopping av frø er bra mot frustrasjon - eller føre til nye, om du insisterer på å kjøpe frø som ikke spirer.

Berit sa...

Æsj, skriveleif igjen. Konverter, skulle det stå.

Elsa sa...

Trøsteshopping av frø er absolutt å anbefale:)

Ha en fin dag:)

Kirsitns bakgårdshage sa...

Liker ikke Vista jeg heller, så jeg har full forståelse for at du ikke vil ha det tullet inn på maskinen. Bare det å mangle knappen for å gå opp et mappenivå i utforskeren er nok til å gjøre meg avsindig frustrert.

Linnemi sa...

Men det har da ikke med Vista å gjøre? Importer Firefox. Eller kanskje jeg er helt på jordet nå. Hvilket det er stor sannsynlighet for..... ;-)

Kirsitns bakgårdshage sa...

Linnemi - XP/Vista er operativsystemet på maskinen, mens Firefox/Opera/Internet explorer/Google Chrome er nettlesere.

Utforskeren er der hvor du kan se hva som ligger på datamaskinen, og den er en del av operativsystemet. I XP har utforskeren en knapp for å gå ett nivå opp i mappehierarkiet, men denne knappen mangler i Vista.

Sigrid sa...

Jeg har hatt Vista i to år og har faktisk ikke oppdaget at den knappen mangler i utforskeren :-)
Jeg er kjempefornøyd og har ikke hatt problemer i det hele tatt. Jeg har alt for lite greie på data til å bry meg om hva ekspertene sier. Jeg bruker til og med IE som nettleser, uten at det plager meg ;-D

orchis sa...

Har også XP enda, så da deler jeg vel dinosaurtittelen med deg... Hørte masse dritt om Vista, og har bevisst holdt meg unna. Snart er vel min trofaste Acer også moden for utskifting, men venter til Microsoft7 har vært på markedet en stund - til evt. barnesykdommer er luket ut.
Håper frøene bød på tilstrekkelig trøst :) Fin dag til deg!

potentilla sa...

Er nok lurt å vente litt, men her synger maskineriet på siste verset.
Jeg tør ikke slå av lengre og er drittlei av krasjing og vente i timesvis på at den klarer å harke seg igang.

Anne (Moseplassen) sa...

Hei :)
Jeg ser at din blogg mangler på Hageblogger-listen og har derfor lagt deg til.
Dersom du ikke ønsker å stå på listen så ta kontakt i kommentarfelt på hageblogger eller moseplassen, eller send meg en epost (moseplassen alfakrøll gmail.com)

Linecas have sa...

Trodde windows 7 var allerede innstallert i alle nye pcer for tiden jeg. Kanskje et annet merke er bedre og lettere og få hjelp med?

potentilla sa...

Neida, de måtte vente 2 uker på programvaren på min faste butikk. Det er den butikken hvor de ansatte snakker et noenlunde forståelig dataspråk...

Unknown sa...

Vista er da ingen problem? Helt vanlig det?
Men skjønner jo hvis du heller vil vente på det nyeste programmvaren da. :-)