tirsdag 20. oktober 2009

Har faktisk sådd

Tilbake i fjorden med bilen full av jobb (og litt beis og andre hemmeligheter kapteinen ikke vet om). Etter oppstyret med soverommet jeg malte hvitt holde jeg prosjektene mine unna offentligheten. Det viser seg at han ikke legger merke til dem når jeg holder kjeft. Avsløringen kommer når besøk dukker opp, men da tar jeg en uforstående mine og veiver desperat til vedkommede bak ryggen hans. Fønker utmerket.

Nå skal jeg beise furuentremøblene svarte og teste ut om det er en farge jeg kan bruke på restene av veggseksjonen og diverse annet.
Lingardin fra Kid skal testes ut og Ninas eksklusive linputer er bestilt til manillastolene. Det blir bra.

Nå blir jeg her en uke siden kapteinen er utplassert på ferge her i distriktet for tiden og av den grunn trenger jevnlig terapi. Ferge er ikke hurtigbåt og frustrasjonen er påtakelig. Det første som ble oppstrammet var redningsøvelsene som hadde utvikla seg tilå bli temmelig teoretiske. Slik kan man ikke ha det så nå blir mannskapet våte igjen. At enkelte måtte sparkes overbord og i ettertid ringte rederiet for å klage på galningen de hadde fått ombord var svært festlig. Da galningen selv hoppa i sjøen på neste øvelse stilna hylekoret. Konklusjonen sålangt er allefall at ferger er triste greier selv med en ekstra dose action...

På hagefronten kan jeg melde at to (2) typer frø er sådd, lychnis coronaria type vanlig og Angels Blush. De kastes ut så snart kulingen løyer. Nå skal ikke denne madammen så mer enn det hun akkurat trenger (haha).
Det betyr planter til sjøkanten, alså den nevnte lychnis og ryllik som jeg må bestille. Må ha litt farger nedi der, nå er det bare brekkavier og strandrug. Hva jeg skal ha i renoveringsbedet foran verandaen (midt i kulingen) gjenstår å se. Har roundupet elendigheta og må gjennomgå jordforholdene til våren. Det blir litt av en jobb i og med at mesteparten er stein og diverse nedgravde bygningsmaterialer.....Noe jeg oppdaga i ettertid.
Det er et stort bed og jeg må ha det noenlunde vedlikeholdsfritt. Illustrasjonen over viser et utdrag.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi - lurer på om ikke oppussingsmetodikken din må adopteres. ... Her i huseet diskuterte vi i ...3 år før vi ble enige om garderobe i gangen. I ren utmattelse.
Ellers tipper jeg at Kapteinen har erfart at man ikke får mer morro en han lager sjæl. ;)

Berit sa...

Nei, den går ikke her. Jeg kan klippe og farge håret uten at han merker noe, men knapt flytte et møbel. Men så er min (fritids)kaptein estetiker i det daglige. (Jeg regnes ikke med i estetikken, hehe!)

Britt Åse sa...

Slitsomt med gubber som blander seg i innredningsestetikken, altså. Jeg forsøkt meg med "jeg er kvinne, og vet derfor best", men det virket ikke.

potentilla sa...

Dette er en velsignelse. Nå henger en lingardin på prøve utenpå den hvite, midt i fleisen - ingen kommentar.
Nytt stort bilde over sofaen - ingen kommentar.
Krakk midt på gulvet har fått nysprayet knallrød lærpute (den var solbleika gammelrosa), ikke ett ord.
Han har nye briller...
All drivveden som ligger til tørk på badegulvet ble kommentert!

Anonym sa...

Ah - du har utvidet taktikken med samtidig angrep på så mange kanter at stakkars en-prosesserende mannehjerner går i overload og i rent selvforsvar fester seg til det de oppfatter som det hardeste angrepet! Lurt.