torsdag 12. august 2010

Puseløs

pus 001  Lånepusi som har vært her på spa (ifølge matmor) har dratt hjem, buskapen er i fjorden, kapteinen på sjøen og her sitter jeg og spiser helt utmerkede sjokoladetrøfler med Irish cream som var en del av takkepakken for pusepass. Ble litt stusselig sånn helt plutselig så pakken kom godt med, sjokolade, vin og sigaretter. Hehe..

Lånepusi var en ny opplevelse etter det jeg er vant til. Så stille at jeg stadig satte igang leteaksjoner. Dører kunne åpnes uten at jeg ble nedrent, dører kunne lukkes uten at de øyeblikkelig ble åpna igjen, en tunfiskboks varte hele dagen og ble spist uten høylytt slafsing, ingen forsøk på bord/kjøkkenbenk/hylleklatring, ingen grunn til å låse soveromsdøra, ingen actionscener, doinnholdet trenger jeg kanskje ikke utbrodere, men sanden varte og varte. Akkja…

To jobbdager til så er det ut i fjorden til buskap og jordbruk igjen. Nå må det bare bli noenlunde vær så jeg får fiksa jordbærlandet som er i tragisk forfatning. Må begynne å skifte ut planter, bli kvitt litt kjerringrokk og finne plass til noen busker. Deriblant feriegaven fra den alltid omtenksomme Alexia som besto av potentilla fruticosa Limelight. Svært pen og svenskmerka H1. La oss håpe at medelsvensson har omvendt H-system…. Den har iallefall fått vann..

En ørliten sjokkis til (to-lags eske), så er det kvelden.

 

 

Blogger: potentillas saltvannshage - Opprett innlegg

5 kommentarer:

orchis sa...

Høres ut som du burde fått deg en permanent pus... :)

potentilla sa...

Kommer ikke på tale med flere...Mine to udyr holder meg i ånde og det er deilig hjemme når de er på hytta på ferie.
Store, aktive dyr i små leiligheter er ikke å anbefale!

Linecas have sa...

Hehe rart med det der ja. Stilt og rolig. Stusselig rett og slett. Takk og lov at slike syndigheter som sjokolade vin og sigaretter er oppfunnet.

Kirsitns bakgårdshage sa...

Ingen forsøk på bord/kjøkkenbenk/hylleklatring - det ville sannelig vært en ny opplevelse for meg også! Tror faktisk ikke det er et eneste sted hvor det ikke på et eller annet tidspunkt har befunnet seg minst en stk pusekatt, uansett hvor høyt det er opp dit. Jo høyere jo bedre, faktisk...

Linecas have sa...

Jeg har seriøse problemer med overskriften din på dette innlegget på bloggrollen min.Hver gang jeg scroller ser det ut som det står truseløs. Og jo jeg har på brillene. Haha=))