torsdag 2. april 2009

Gardin og plantenytt

Her shoppes i vilden sky. Ny bestilling til HM home avsendt, duken jeg fikk var av utmerket kvalitet og flere er bestilt. De skal bli stuegardiner. Princess fant ut etter tre uker og intens masing at gardinstoffet jeg hadde bestilt var gått ut.....grrrrr. Badgardinstoff innkjøpt på Åhlens.
Symaskinen er pakket og blir med på hytta idag.
Dette drivhuset er bestilt fra Solfang, noe dyrt, men når Nina ikke vil selge meg Ellosteltet sitt går det sånn.
Kanskje stråhatten følger med.

Planteforhandlere granskes og lister skrives. Jeg holder det på et måhanivå, da Draglandbestillingen kommer til å bli dyr.
Fra Nautesund ønsker jeg meg voldsomt filipendula camschatica, filipendula rubra, elymus magellanicus, helictotricon sempervirens (har to , trenger flere), crambe maritima (kun en og en halv har spirt).
Skjønner ikke helt hvordan camschaticaen skal klare å holde seg oppreist hos meg, men så var det opplysningen på Plantearven om at den ble brukt som leplante på Helgelandskysten.

Mariatistel, lobularia og artemisia er prikla. De upriklede er donert til Pusepilde som plutselig utvikla en akutt prikletrang. Jeg har forresten ekstra mariatistler også, men de er dessverre prikla (hvis du vil prøve i krukker i år...)
Silene purple prince og primulaene begynner å spire, poaen og det blå strandgresset nekter. Phormiumen har jeg fortrengt. Breiskolmen er sådd og nå tror jeg bare det er erteblomster igjen å så.

Når jeg får dagens huskeliste utført er det hytte neste. Buskapen er overmoden for friluft og hvis våren nå materialiserer seg kan de bli der. Kanskje jeg får fatt i den lokale handymannen med stikksag (det mangler jeg), og får laga kattedør. Har uansett ikke nerver til å begynne å sage i døra. Maleplanene ble igjen lufta for kapteinen (tilvenning), og nå sukket han bare så her er det bare å kjøre på. Fine mørkeblå soveromsgardiner finnes på Princess.
Her er det framgang å spore.

2 kommentarer:

Nina i Paradiset sa...

Mitt såkalte Ellos-telt er dessverre det du kaller en drivhushylle...!
Har misforstått deg. (mulig det kommer av dine svært sparsomme foto-bevis...!)
Det jeg har er en hylle med telt på. 5 hylleplater, tror jeg.

potentilla sa...

Åkeida, du er tilgitt ;)
Sånne har jeg..