tirsdag 1. juni 2010

Draglandpakke

Plantepakke fra Dragland som ikke hadde hatt godt av et opphold på posten. Ut på verandaen med dem og så begynte det å snø...
Pakklista ligna mye på mine fortegnelser, halvparten av det jeg hadde bestilt var drukna hos dem og i noen tilfeller hadde de sendt morplanter.

Jeg fikk:
Spirea salicifolia "Sachalin". Absolutt i live og en kjempefin supertøffing jeg testplanta ifjor.
Akeleie caerula "Alaska". Drukna, fikk en annen blåhvit.
Armeria maritima "Vesuvius". Drukna, fikk morplanter i sjabby tilstand.
Calliorhoe involucrata. Passelig i live.
Felicia rosulata. Passelig i live.
Filipendula vulgaris "Plena". Sannsynligvis dau.
Primulahybrid 2 A, røde. Absolutt i live.

Resten av bestillinga var drukna.

Nå er det 2,9 grader og jeg skal på jobb. Like greit...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg har en utfordring her til deg- kan godt tas hjemmefra.
http://smgj.wordpress.com/2010/05/31/sju-favoritter/
Og... jeg har en filippendula som sprer seg godt.. Tror den skal være rosa. Om du ikke har - og vil ha - så gi lyd, så skal jeg se nærmere etter.

potentilla sa...

Ja kjære, du kan godt se etter :))

Anonym sa...

Hei
Har du erfaring med om spirea salicifolia tåler salt?