torsdag 25. september 2008

Vinterdekk og løkplanting

Bilen har fått vinterdekk og som alltid innleder jeg sesongen hos dekkskifterfirmaet..I år syntes de jeg var litt sen, men ikke desto mindre først. Årsaken er min godt utviklede køfobi. Køer gjør meg i ethvert henseende aggressiv og uspiselig så jeg har utviklet ymse teknikker for å unngå elendigheta. Grunnregelen er såre enkel og består i å gjøre ting på andre tidspunkt enn alle andre. Logisk nok. Posten kan være en utfordring, men der kan man jukse litt med bedriftskølappen så går det også greit. Festivaler og andre købefengte sammenstimlinger utgår. Løkene mine arriverte idag og ble henta på et meget fredelig postkontor, ren flaks, ville antakelig fått problemer med å forklare bedriftskølappen..Jeg har frilørdag og skulle plante løk, men som alltid er værmeldinga katastrofal når sånt planlegges. Neste uke er jeg bortreist så da blir ingenting gjort. Naboene rapporterte fra fjorden at det har vært et himla uvær, men steinkanten holdt og sjøen skylte ikke over. Blir spennende å se i helga.

Hage 072

I kveld avslutter vi med modellpus siste bidrag til matmors pelskåpe :)

7 kommentarer:

Trude sa...

Ekje det VÆL tidli å legge om te vinterdekk??? e det meldt så steike mye snø fremover??*grøss* løkan mine (endel av dem) ligg enda på trappa. ,,,, å enda mere på jobb- som æ vil ha....hehe sku hatt fri ei uka!!!!

potentilla sa...

Som sagt - æ e tidli ute, å så har æ fjellovergangen :)

nefertiti sa...

Jeg klarer stort sett å unngå kø jeg også, men det er bare fordi jeg alltid er alt for sein...

potentilla sa...

Og da er det stengt....altså null kø - smart :-D

Anonym sa...

Vinterdekk alt nå?

Flott bilde av modellpusen.

Anonym sa...

Sorry, det var ikke meningen å være helt anonym da

Trude sa...

Hehe,,sant nok.... ja han der hageblottern måtte vært en snodig type,,,snakk om. Gla det ikkje va i min hage han fann sæ te rette...*skratte* Syns nu synd i ho A-L, ho ringte mæ straks å va heilt sjåkka;-)